Sztuczna inteligencja i chatboty zmieniły sposób, w jaki użytkownicy wyszukują i znajdują informacje.
Tworząc content na stronę internetową, zacznij korzystać z algorytmu Answer Engine Optimization (AEO). Oznacza to, że jeśli w nagłówku artykułu zadasz pytanie, w treści powinieneś udzielić krótkiej i konkretnej odpowiedzi.
AEO to proces optymalizacji treści pod tzw. silniki odpowiedzi. Są to zazwyczaj technologie oparte na sztucznej inteligencji. Syntetyzują informacje, aby odpowiadać na zapytania konwersacyjne użytkowników. 🗣️
ChatGPT, Google Bard i Bing odmieniły internetowy krajobraz i będą robić to nadal.
Chatboty i funkcja wyszukiwania głosowego sprawiły, że użytkownicy coraz częściej poszukują natychmiastowych odpowiedzi. Nie chcą w tym celu przechodzić na stronę internetową.
Jak dostosować się do zmieniających się algorytmów SEO i AEO? 🛠️
Opracuj strategię AEO. Aktualnie oprócz tradycyjnych strategii SEO jest ona jednym z kluczowych elementów w content marketingu.

AEO nadaje priorytet optymalizacji treści pod kątem zapytań opartych na odpowiedziach.
✔️ Twórz zwięzłe i jasne treści. Algorytmy AI łatwiej je przyswoją i będą cytowane w odpowiedziach generowanych przez sztuczną inteligencję.
❓ Stosuj format w stylu pytań i odpowiedzi w większości lub we wszystkich tekstach.
🔎 Ustrukturyzuj dłuższe artykuły wokół kluczowych pytań, których użytkownik może użyć w wyszukiwaniu konwersacyjnym. W tym celu warto wykorzystać narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych i typowych zapytań.
📝 Twórz treści w formacie snippetów. Stosuj wypunktowania, tabele i krótkie akapity.

AEO obejmuje również optymalizację treści pod kątem funkcji SERP, które podkreślają bezpośrednie odpowiedzi.
SEO i AEO to nie to samo. Jednak dostosowanie obu strategii jest możliwe. 🚀
Takie podejście sprawi, że Twoja marka pozostanie widoczna w wyszukiwarkach. Nawet wtedy, gdy użytkownicy chcą bezpośrednich odpowiedzi i korzystają z platform opartych na AI.
#SEO #AEO #AI #contentmarketing #digitalmarketing #marketing