Humor buduje relację z odbiorcą i wyróżnia markę. Warto jednak stosować go z umiarem i wyczuciem. Jak poprawnie używać go w komunikacji?
Oto kilka wskazówek:
1️⃣ Dopasuj humor do swojej grupy docelowej. Pomyśl o swojej grupie docelowej jak o widowni na przedstawieniu. Wybierając odpowiedni rodzaj humoru, nawiążesz z nimi nić porozumienia. Jeśli Twoja marka jest skierowana do młodego pokolenia, wykorzystaj memy, popkulturę lub slang. Uwaga! Zbyt dużo tego dobra może sprawić, że odbiorcy zaczną się śmiać z nas, a nie z nami. 😂
2️⃣ Używaj humoru, który jest zgodny z Twoim produktem lub usługą. Nie chcesz, żeby Twój humor odwracał uwagę od tego, co oferujesz, lub żeby był nieadekwatny. Sprzedajesz ubezpieczenia? Unikaj żartów o wypadkach czy chorobach – to tak, jakbyś żonglował dynamitem! Zamiast tego, pokaż, jak Twoje ubezpieczenie może uczynić życie prostszym i bezpieczniejszym. 🦺
3️⃣ Używaj humoru, który jest kreatywny i oryginalny. Twoje żarty nie mogą być banalne i przewidywalne. Nie używaj tych samych żartów, które już słyszałeś lub widziałeś gdzie indziej. Szukaj nowatorskich pomysłów, używaj niekonwencjonalnych porównań, kreuj absurdalne scenariusze. Twój cel? Wywołanie uśmiechu, a może nawet salwy śmiechu! 😄🎩
Jak poprawnie wykorzystać humor w komunikacji marketingowej?
Oto przykład:
Old Spice to marka kosmetyków dla mężczyzn, która stosuje absurdalne i autoironiczne żarty. Firma chce pokazać, że jej produkty czynią mężczyzn wyjątkowymi i atrakcyjnymi. Kompilacje reklam Old Spice z Terrym Crewsem potrafią złapać 25 milionów wyświetleń po 9 latach – i to nawet nie na oficjalnym kanale marki! To prawdziwy pokaz niesamowitej siły absurdu i popularnego aktora. 🎭
Humor jest potężnym narzędziem w marketingu. Jeśli masz zaledwie kilka sekund na przyciągnięcie uwagi odbiorcy, potrzebujesz silnych emocji. Uzbrój się we właściwe żarty, aby wyróżnić się z oceanu contentu. Kto wie, może Twoja reklama zostanie viralowym hitem! 🚀
Chcesz dowiedzieć się, jak używać humoru w swojej komunikacji marketingowej? Nie masz pomysłu na dowcip?🐱
Napisz do nas, w dzisiejszych czasach nawet kot zniesie dla Ciebie reklamę z jajem! 🥚🚀😺