Zwróć szczególną uwagę na odbiór Twojej nowej strategii wizualnej. Klasyczną już pomyłką jest case wizerunku Instytutu Studiów Orientalnych Uniwersytetu Federalnego Św. Katarzyny z Brazylii (https://lnkd.in/deztRQ9J).
Logotyp, mający przedstawiać wschodnią pagodę, na tle zachodzącego słońca, miał zapewne nawiązywać do flagi Japonii. 🏯🌅
Niestety, odbiorcy dopatrzyli się zupełnie innego dzieła. Uniwersytet musiał szybko chować logo do szafy… 🙈
Pracując długo nad jednym projektem, umysł potrafi się do niego przyzwyczaić. Wiele błędów może umknąć naszej uwadze. Jeśli nie przeprowadzimy prostych testów odbioru, narażamy się na zimny prysznic przy zetknięciu dzieła z odbiorcą. W Internecie nie będzie litości! 😅
Jak się przed tym uchronić? Naturalną przywarą człowieka jest to, że nie lubimy być krytykowani. Dla naszego dobra, warto jednak schować dumę do kieszeni.
Załóż pokaźną zbroję i wybierz największych śmieszków z grona znajomych lub współpracowników i poproś, by nie pozostawili suchej nitki na owocu Twojej pracy. 🛡️💬
Najlepszym wariantem tego ćwiczenia, będzie przeprowadzenie badań fokusowych. Polegają one na wytypowaniu kilku reprezentacyjnych osób bazowanych na personie grupy targetowej.
Uczestnicy badania przeprowadzają moderowaną dyskusję na dany temat, w tym przypadku nowego wizerunku firmy. Jeśli nie mamy na to środków, musimy zdać się na kąśliwych kolegów i koleżanki. 👥🧐
Jest kilka trików, które pozwolą na wyłapanie problemów jeszcze zanim przyjdzie czas na prezentacje przed publiką. Najprostszy z nich to odłożenie projektu na kilka dni, aby „złapał oddech”. W tym okresie nie powinniśmy wchodzić w interakcje z naszymi materiałami i wrócić do pracy ze „świeżym spojrzeniem”.
Jeśli nie możemy sobie pozwolić na przestój w pracy, możemy oszukać nasz mózg. Ta sztuczka jest bardzo lubiana przez malarzy cyfrowych. 🧠✨
Jeśli odbijemy grafikę w osi pionowej, zaskoczymy różowy procesor i nasz umysł przeanalizuje ją, sądząc że to nowa informacja. Pozwoli to nam uzyskać podobny efekt jak przy odłożeniu pracy na jakiś czas. Pamiętaj, że jeśli pracujesz nad symetrycznym logotypem, musisz go umieścić na materiałach mockupowych, żeby ćwiczenie miało sens! 🎨💡
Podsumowując:
🔄 Odbij grafikę na osi pionowej, żeby sprawdzić czy praca idzie w dobrym kierunku,
🕒 Jeśli możesz sobie na to pozwolić, daj projektowi pooddychać przez kilka dni przed finalnymi poprawkami,
👥 Zadbaj o badania fokusowe na grupie reprezentatywnej lub poproś współpracowników o opinię z pozycji odbiorcy,
🔍 Jeśli projekt nie jest objęty ścisłą tajemnicą, ograniczone testy A i B w Internecie mogą przynieść wiele wartościowych rezultatów. Pamiętaj, aby konsultować testy ze swoim kontrahentem.