Polski Sejm stał się najpopularniejszym parlamentem na świecie w internecie! 🇵🇱 🌐

W listopadzie filmy opublikowane na oficjalnym kanale Sejmu na YouTube wygenerowały 7 mln odsłon. Aż 6,5 mln z nich przypada na relacje na żywo z obrad. Nawet amerykański kongres nie ma aż tylu wyświetleń! 🎥👀

W trakcie obrad, Polacy śledzą potyczki słowne Szymona Hołowni z posłami, korzystając z YouTube’a. Showman za ławą Marszałka sprawił, że zainteresowanie Polaków polityką wzrosło na niespotykaną skalę.

Dostęp do internetu przyczynił się do tego, że możemy śledzić wydarzenia polityczne z dowolnego miejsca.

Marszałek Szymon Hołownia ma ponad 1 mln obserwujących na Facebooku, gdzie relacjonuje najciekawsze momenty z posiedzeń Sejmu oraz dzieli się swoim życiem prywatnym. Buduje swój pozytywny wizerunek, przyciągając coraz większą publiczność do śledzenia sejmowych obrad. Według IPSOS polityk cieszy się aż 49% zaufaniem.

A co marketing ma do posiedzeń Sejmu? 🤔

🗳️🌍 Zwiększa zainteresowanie społeczeństwa polityką i demokracją, co może wpływać na frekwencję wyborczą, zaangażowanie obywatelskie i kontrolę nad władzą.

🏛️💻 Buduje wizerunek Sejmu jako instytucji transparentnej, otwartej i nowoczesnej, która wykorzystuje technologię do komunikacji z odbiorcami.

🌱📦 Z raportu Cone Communications z 2017 roku wynika, że aż 86% klientów poszukuje produktów zgodnych z ich wartościami. Przykładowo, jeśli popularnością w Sejmie będą cieszyły się ustawy dot. rozwiązań ekologicznych, warto wymienić opakowanie Twojego produktu z plastiku na kartonik z listkiem.

❓💼 Odbiorcy mogą być bardziej na bieżąco z ustawami, więc przygotuj się na pytania o nowe rozwiązania. Nie prześpij ważnych zmian w prawie, o które mogą pytać klienci.

📢😄 Łap memy na bieżąco. Słowne potyczki polityków w każdej chwili możesz wykorzystać do RTM i budowania szerszego zaangażowania w social mediach.

Polski Sejm zyskał większą popularność na YouTubie niż niemiecki i brytyjski parlament. Największym sukcesem były 5. i 6. dzień pierwszego posiedzenia X kadencji, które mają ponad 1,4 mln wyświetleń.

W momencie publikacji tego posta liczba subskrypcji na kanale polskiego Sejmu wynosi ponad 388 tys. (więcej niż w przypadku brytyjskiego parlamentu!). Popularność kanału wzrasta lawinowo i może stać się światowym fenomenem. Polski sejm, którego stery objął popularny dziennikarz, może zacząć wyznaczać nowe kierunki i trendy na arenie politycznej. 📈🌍

Kanał Sejmu będzie mógł starać się o przyznanie „srebrnego przycisku” za wzrost liczby subskrybentów, jednak Marszałek nie potwierdził, czy tak się stanie. Niektórzy posłowie zaczęli również żartować, że Sejm zacznie sprzedawać swoje gadżety.

Nie jest to jednak niczym nadzwyczajnym, ponieważ niemiecki Bundestag sprzedaje powerbanki z niemieckim orłem, kawę czy otwieracze do piwa.

Źródła: https://shorturl.at/ACFT0

#sejmstreaming

From this category
Posty
Article1
Posty
Article1
Posty
Article1
Posty
Article1