Wierzysz w miłość od pierwszego wejrzenia? 💘

Jeśli jesteś zapalonym graczem, zapewne słyszałeś o złotej zasadzie pierwszych 15 minut. ⏳

To zasada, według której pierwszy kwadrans gry musi być intrygujący i zachęcający, aby gracz kontynuował rozgrywkę. Z tego względu wiele firm produkujących gry komputerowe, stosuje rozbudowane samouczki, często wzbogacane o historie z wartką akcją.

W tym krótkim czasie gracz stawia na szali swoją decyzję: czy zostanie, czy odejdzie. Dlatego projektanci gier wkładają ogromny wysiłek w te 15 minut, by oczarować gracza, wprowadzić go w świat gry, nauczyć go podstaw i dać mu pierwsze doznania satysfakcji.

Jeśli gracz poświęci 15 minut swojego czasu, prawdopodobieństwo zatrzymania go na dłuższy czas wzrasta wykładniczo.

Zastanawiasz się, co to ma wspólnego z marketingiem? Wszystko!

Konkurencja na rynku wzrasta z każdym kolejnym krokiem, a uwaga klienta jest towarem deficytowym. Musisz działać błyskawicznie, by przyciągnąć klienta i zbudować z nim trwałą relację. Nie wystarczy już tylko posiadać świetny produkt, musisz umieć go zaprezentować tak, by klient poczuł się zaangażowany.

Spraw, aby przełamanie pierwszych lodów było krótką przygodą, która przerodzi się w trwałą relację.

Jak więc zastosować zasadę pierwszych 15 minut w marketingu? Oto kilka pomysłów:

1. Pokaż klientowi przyszłość. Nie krępuj się podzielić kilkoma detalami o swoim produkcie lub usłudze, które zaintrygują go i pokażą mu, co może zyskać. Nie musisz wszystkiego ujawniać, ale stwórz przedsmak, który nakręci klienta na poznanie reszty oferty.

2. Rzuć wyzwanie klientowi. Ludzie kochają wyzwania! Możesz zaproponować zadanie, które zaabsorbuje klienta i pozwoli mu lepiej poznać Twój produkt lub usługę. To może być quiz, test, mini gra czy konkurs, który pokaże klientowi, jak Twoja oferta może mu pomóc.

3. Nagrodź klienta. Nie ma nic lepszego niż poczucie satysfakcji i nagrody za świetny wynik (który oczywiście każdy osiągnie). Warto docenić klienta za to, że poświęcił swój czas i uwagę Twojemu produktowi lub usłudze. Przyznając klientowi, rabat, bonus lub prezent, najlepiej z ograniczeniem czasowym, używasz sprytnej sztuczki psychologicznej. Nawet w przypadku małego zysku, podświadoma presja czasu skłoni klienta do podjęcia decyzji, a FOMO zniechęci go do zmarnowania takiej okazji.

Pamiętaj, że pierwsze wrażenie to ważny aspekt w każdym obszarze życia. 15 minut może zadecydować, czy klient zostanie z Tobą na dłużej czy czmychnie w popłochu. Złota zasada pierwszych 15 minut to potężne narzędzie marketingowe. Zwiększysz swoje szanse na przyciągnięcie uwagi klienta, jego zaangażowanie oraz satysfakcję.😊

From this category
Posty
Article1
Posty
Article1
Posty
Article1
Posty
Article1